Sittande bål/rörlighet

Om du är rullstolsburen och har svårt att flytta över till annan stol och har god sittande balans ta gärna bort armstöd och fotstöd när du utför träningen.

Sittande gummibandsövningar

Om du är rullstolsburen och har svårt att flytta över till annan stol och har god sittande balans ta gärna bort armstöd och fotstöd när du utför träningen. Om du själv har svårt att utföra ben eller armrörelserna ta gärna hjälp av annan person som kan stötta dig under träningen.

Stående gummiband

Tänka på att stå nära något stabilt t.ex. diskbänken som du kan ta tag i om du skulle behöva hand stöd.

Sittande gummibandsövningar; styrka övre och nedre extremitet

Om du är rullstolsburen och har svårt att flytta över till annan stol och har god sittande balans ta gärna bort armstöd och fotstöd när du utför träningen. Om du själv har svårt att utföra ben eller armrörelserna ta gärna hjälp av annan person som kan stötta dig under träningen.

Sittande cirkelträning

Om du är rullstolsburen och har svårt att flytta över till annan stol och har god sittande balans ta gärna bort armstöd och fotstöd när du utför träningen. Om du själv har svårt att utföra ben eller armrörelserna ta gärna hjälp av annan person som kan stötta dig under träningen.

Stående cirkelträning

Tänka på att stå nära något stabilt t.ex. diskbänken som du kan ta tag i om du skulle behöva hand stöd.